Ring til os
Tlf: +45 7557 4155
Send en mail på
hitsa@hitsa.dk
Cykelskure og overdækninger til cykelparkering kan være med til at skabe deres egne rum i byrummet og tydeligt markere, hvor man skal parkere sin cykel.
Byen skal være et sted, hvor det er praktisk, behageligt og trygt at bo og arbejde. Et sted, hvor man har lyst til at bevæge sig rundt, for eksempel på sin cykel. Her er cykelparkering en vigtig del af cyklistens oplevelse. Tør, velbelyst parkering til cyklen gør det nemmere at vælge cyklen som transportform, og cyklisten føler sig velkommen i centeret, virksomheden eller institutionen.
Cyklisme er meget udbredt i de danske byer, og det er vigtigt for den moderne byplanlægning at sætte fokus på cyklisterne og give dem de bedste betingelser for at bruge byens rum.
HITSA har gennem mange år udviklet overdækninger specielt beregnet til cykelparkering, og vi hjælper gerne med at tænke cykelparkeringen ind i indretningen af byrummet.
Som standard leveres et cykelstativ med 50 cm mellem pladserne. Vi kan dog også tegne vores cykelparkeringer, så de passer til cykelstativer med en center-til-center-afstand på 60 cm. Det er det, der anbefales af bæredygtighedscertificeringen DGNB. Og når der er bedre plads til cyklen, bliver det nemmere, hurtigere og mere behageligt at parkere sin cykel – og dermed mere attraktivt at tage cyklen.
Cykelskure og cykeloverdækninger fra HITSA er smukke og holdbare og tåler vind og vejr. Alle overdækninger er fremstillet på vores lokation i Danmark – og udført i en solid konstruktion og robuste materialer som varmgalvaniseret stål, der kan pulverlakeres, hvis en bestemt farve ønskes.
Uanset om man vælger det rene, galvaniserede udseende eller at få sit cykelskur leveret med pulverlakering, er alle ståldele i vores produkter altid varmgalvaniseret. Varmgalvaniseringen har flere fordele: Den i forvejen robuste overflade i stål bliver beskyttet mod rust og korrosion og er selvreparerende ved mindre skader. Varmgalvaniseret stål stiller minimale krav til vedligeholdelsen. Levetiden på produktet forlænges betydeligt.
HITSA samarbejder med forskellige designere og arkitekter om designet af cykelskure og cykeloverdækninger. Overdækningen skal ikke alene opfylde sin funktion, den må også gerne have sit eget designudtryk og være en smuk og skulpturel tilføjelse til byrummet. Et naturligt samlingssted for cyklerne.
Et eksempel er vores elegante og funktionelle cykeloverdækning AROS, der er modulopbygget, så man nemt kan udvide med flere moduler. Designet er på en gang moderne og let, og AROS passer godt til det urbane, moderne byliv med bæredygtig transport i fokus. Der er mulighed for at få indbygget lys i overdækningen og på den måde yde en ekstra service til byens cyklister.
Flere af vores overdækninger kan udvides med flere fag efter behov. Vi producerer selv overdækningerne på vores egne fabrikker, og det vil sige, at vi kan tilpasse cykelparkeringen til kundens ønske.
Overdækket cykelparkering er udformet med tanke på vandafledning og lysindfald. Taget er typisk skrånende, med mulighed for at montere tagrender og nedløbsrør. En del af vores overdækninger har glastag eller beklædning i for eksempel hulplade eller rionet. På den måde inviterer overdækningen omgivelserne indenfor, og det giver et let og sammenhængende indtryk.
Ved overdækningen FREDDY kan man for eksempel vælge at montere sin overdækning med rionet eller trådnet og lade en beplantning vokse op ad den. Vælger man samtidig sedum som tagbeklædning, kan man på den måde skabe en grøn plet i byrummet.
Der er i det hele taget mange muligheder for at kombinere tag- og sidebeklædning for at skabe et indbydende indtryk, der passer til den omgivende arkitektur.